رکورد تولید محصولات پتروشیمی ایران امسال شکسته می‌شود

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که امسال و برای دومین سال پیاپی رکورد تولید محصولات پتروشیمی در ایران شکسته می شود، اعلام کرد: در چهار ماه نخست سال ۹۶ حدود ۱۸ میلیون تن محصولات پتروشیمی در کشور تولید شده است.

به گزارش شانا، علی محمد بساق زاده، درباره وضع تولید و صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران در طول چهار ماه نخست امسال، گفت: در این مدت حدود ۱۸ میلیون تن محصول پتروشیمی و پلیمری در کشور تولید شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام افزایش تولید محصولات پتروشیمی ایران در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، تصریح کرد: این افزایش درحالی رقم زده شده که مجتمع های بزرگ پتروشیمی کشور در طول سه ماهه گذشته تعمیرات اساسی و دوره ای خود را آغاز کرده‌اند و بدون شک با پایان دوره تعمیرات، تولید محصولات پتروشیمی با افزایش بیشتری همراه می شود.

وی با بیان این که حدود ۶۰ درصد از محصولات پتروشیمی ایران به بازار جهانی صادر شده است، تاکید کرد: ۴۰ درصد محصولات تولیدی هم برای تامین نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی روانه بازار داخلی شده است.

بساق زاده با بیان این که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران به حدود ۵۶ میلیون تن افزایش یابد، یادآور شد: در این صورت برای نخستین بار یک رکورد جدید تولید در صنعت پتروشیمی ایران رقم می خورد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که سال گذشته تولید محصولات پتروشیمی ایران حدود ۵۱ میلیون تن بوده است، گفت: امسال نسبت استفاده از ظرفیت نصب شده در صنعت پتروشیمی کشور به ۸۶ درصد افزایش می‌یابد.

منبع : شانا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *