در آینده ای نزدیک محقق می شود ورود ۵ میلیارد دلار سرمایه جدید به صنعت پتروشیمی ایران

صنعت پتروشیمی ایران در آینده ای نزدیک، پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید خارجی را از سوی سه شرکت اروپایی در مسیر توسعه جذب می‌کند.

به گزارش شانا، پس از اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در دولت یازدهم، به منظور تکمیل طرح‌های نیمه تمام و اجرای طرح‌های جدید و دستیابی به افزایش تولید، شرکت ملی صنایع پتروشیمی در قالب سیاست های دولت و در چارچوب نظام اقتصادی کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی به برقراری و تقویت تعاملات داخلی و بین المللی برای جذب سرمایه‌های خارجی به‌منظور تأمین منابع مالی و دانش‌های فنی به‌روز مورد نیاز توسعه این صنعت متمرکز شده است.

آگاهی کامل شرکت های خارجی از امنیت و مزایای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران سبب شد تا در پسابرجام، کشور با سیل علاقه‌مندان و سرمایه گذاران این صنعت روبرو شود؛ خوراک فراوان، دسترسی به آب های آزاد، نیروی انسانی جوان و متخصص، بازار بزرگ و رو به رشد داخلی محصولات پتروشیمی، زیرساخت های لازم و … همه و همه از فرصت‌های مناسب سودآوری و ارزش افزایی صنعت پتروشیمی کشور است.

حسین علیمراد، مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که بازگشت سرمایه در صنعت پتروشیمی ایران تضمین و تایید شده است، گفت: با نهایی شدن مذاکرات و فراهم شدن شرایط لازم در آینده نزدیک، ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید خارجی در صنعت پتروشیمی کشورمان با مشارکت ۳ شرکت اروپایی جذب خواهد شد.

وی با اشاره به این که پس از برجام ۱۰ میلیارد دلار تفاهم نامه سرمایه گذاری مستقیم خارجی در صنعت پتروشیمی ‌با کشورهای اروپایی و آسیای شرقی امضا شده است، افزود: به‌زودی بخشی از آن که از سوی شرکت‌های معتبر اروپایی انجام شده است، منجر به امضای قرارداد نهایی و جذب صنعت پتروشیمی ایران می شود.

علیمراد تصریح کرد: در چند هفته گذشته روند مذاکره با این شرکت‌ها وارد مرحله جدید شده است و می توان گفت که ورود سرمایه گذاری‌های جدید به طرح‌های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی ایران در حال تحقق است.

منبع:شانا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *