در پنج ماه نخست امسال تولید محصولات پتروشیمی کشور ۶ درصد افزایش یافت

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افزایش ۶ درصدی تولید انواع محصولات پتروشیمی در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، علی محمد بساق زاده درباره روند تولید و صدور محصولات پتروشیمی اظهار کرد: تولید انواع محصولات پتروشیمی در پنج ماه نخست امسال با وجود انجام تعمیرات اساسی در مجتمع‌ها، در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این که خوشبختانه امسال روند تولید با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده وضع قابل قبولی دارد، تصریح کرد: انتظار می رود تا پایان سال حجم تولید نسبت به سال ۹۵، حدود پنج میلیون تن افزایش یابد.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تلاش برای پر کردن چهار درصد از ظرفیت اسمی خالی صنعت پتروشیمی، گفت: ظرفیت تولید پارسال نسبت به ظرفیت اسمی حدود ۸۱ درصد بود و امسال درصدد هستیم نسبت تولید به ظرفیت نصب شده را به ۸۵ تا ۸۶ درصد برسانیم.

بساق زاده به افزایش حجم صدور محصولات پتروشیمی در چهار ماه نخست امسال اشاره و اظهار کرد: حجم صدور این محصولات ۱۲ درصد و ارزش آن چهار درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر این که در کنار افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در بخش بالادستی، توسعه صنایع پایین دستی به منظور تکمیل زنجیره‌ ارزش یکی از برنامه‌های در حال اجرای شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، افزود: توسعه زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی افزون بر کاهش خام فروشی و ایجاد اشتغال پایدار، منجر به متنوع سازی سبد تولید محصولات پتروشیمی می شود که پیامد آن افزایش بازارهای هدف پتروشیمی ایران خواهد بود.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: افزون بر مجتمع هایی که در حال تولید هستند، امسال چند طرح دیگر به بهره برداری می رسند و ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی افزایش می یابد، امیدوارم با مشارکت بیشتر بانک‌های داخلی و نیز جذب سرمایه خارجی بتوانیم با تامین مالی طرح‌ها، تکمیل بقیه طرح‌های نیمه کاره را نیز شتاب دهیم.

منبع:شانا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *