مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: توسعه صنعت پتروشیمی ایران نیازمند جذب سرمایه خارجی است

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان این که توسعه صنعت پتروشیمی ایران نیازمند جذب سرمایه خارجی است، گفت: سرمایه گذاری در منطقه رقابتی است.

به گزارش شانا، عادل نژادسلیم صبح امروز (پنجشنبه، ۱۱ آبان‌ماه) در دومین روز از بیست و نهمین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی با اشاره به چشم انداز صنعت پتروشیمی ایران تا سال ۱۴۰۴ اظهار کرد: در این چشم انداز، مجموع ظرفیت تولید طرح‌های مصوب صنعت پتروشیمی به ارزش ۵۵ میلیارد دلار،  ۶۰ میلیون تن است که با تحقق این هدف، ایران به رتبه نخست تولید محصولات پتروشیمی در منطقه دست می‌یابد.
وی درباره رقبای صنعت پتروشیمی ایران در منطقه افزود: عربستان با ۷۶ میلیون تن ظرفیت فعال، ۵۳ طرح و ۹۱ میلیارددلار سرمایه گذاری، امارات با چهار میلیون تن ظرفیت فعال، ۱۵ طرح و ۱۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری و قطر با ۸,۳ میلیون تن ظرفیت فعال، ۱۷ طرح و ۲۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری از رقبای ایران هستند که این ارقام نشان می دهد که عربستان رقیب قوی صنعت پتروشیمی کشور است.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ خلیج فارس) با اشاره به این که سرمایه گذاری در منطقه رقابتی است، ادامه داد: توسعه صنعت پتروشیمی ایران نیازمند جذب سرمایه خارجی است.
نژادسلیم، ثبات قوانین، وجود قوانین حمایتی، چشم انداز مشخص همراه با برنامه اجرایی، معقول بودن ریسک‌های نظام‌مند و جذابیت ذاتی سرمایه‌گذاری را از نکات قابل توجه در جذب سرمایه عنوان کرد.
 وی با اشاره به نقش حاکمیتی و تقویت رگولاتوری افزود: توجه به منافع ملی، همسو کردن برنامه‌ها با برنامه کلان دولت، شفافیت، استفاده از بهترین فناوری‌ها و حذف نگاه یارانه ای و سود مقطعی از وظایف بنگاه ها در انجام سرمایه گذاری در صنعت است.

نژادسلیم تصریح کرد: برای شتاب بیشتر در توسعه صنعت پتروشیمی، مراکز تایید طرح‌ها و پروژها و کاغذبازی اداری کاهش یابد تا روند توسعه آسان شود.

منبع:شانا
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *