دارایی های قابل فروش «وپسا» کدامند؟/ خبرهایی جدید از یک سهم بازار پایه ای ٧١ تومانی!

برنامه های “وپسا” برای سال 97 رونمایی شد. این شرکت در حوزه املاک و مستغلات برنامه فروش و واگذاری در دستور کار دارد.
امیر ونکی قائم‌مقام مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس در خصوص تأثیر شرایط کلان اقتصادی بر “وپسا” به خبرنگار بورس۲۴ گفت: این موضوع از منظر ارزش‌گذاری دارایی‌های مجموعه و به‌ویژه جرثقیل‌های شرکت بسیار قابل‌تأمل است چراکه واردات این ماشین‌آلات در دسته کالایی سوم طبقه‌بندی می‌شوند و بنابراین به‌هیچ‌عنوان مشمول ارز دولتی نیست.
وی ادامه داد: در نتیجه می‌توان افزایش 2.5 برابری را برای جرثقیل‌های سنگین که هفتاد درصد سبد سرمایه‌گذاری ما را تشکیل می‌دهند متصور شد. از سوی دیگر واردات این دستگاه‌ها بسیار سخت‌تر از کالاهای متعارف است که باعث می‌شود ارزش عملیاتی جایگزینی از آنچه بر روی کاغذ محاسبه می‌شود متفاوت باشد.
دارایی های قابل فروش “وپسا” کدامند؟
او گفت: املاک و مستغلات بخش دیگری از پرتفوی شرکت را تشکیل می‌دهند که افزایش قیمت در این حوزه امکان فروش این دارایی‌ها و شناسایی سود را در دسترس هیات مدیره این شرکت قرار داده است. در نتیجه به‌صورت بالقوه به دنبال فروش برخی از املاک مجموعه و به‌واسطه آن متنوع نمودن سبد سرمایه‌گذاری “وپسا” هستیم.
ونکی گفت: در حوزه درآمدی نیز افزایش ارز با وقفه‌ای یک‌ساله بر درآمدهای ریالی ما اثر می‌گذارد که بی‌تردید نوید پاداش مناسبی برای سرمایه‌گذاران میان‌مدت خواهد بود.
این مقام مسئول از وضعیت نماد شرکت نیز این‌گونه خبر داد و گفت: این موضوع علاوه بر پیگیری شفاهی به‌صورت کتبی نیز در تاریخ 9 خرداد 97 نیز توسط شرکت دنبال شده است و بااین‌وجود تاکنون هیچ‌گونه پاسخ مکتوبی به این مجموعه ارائه نشده است.
وی گفت: با توجه به تلاش همیشگی سازمان بورس و شرکت فرابورس مبنی بر حداقل سازی زمان‌ توقف نمادهای معاملاتی، امید است بازگشایی نماد کام سهامداران این مجموعه را شیرین نماید. همچنین همه افشائیات از طریق سامانه کدال صورت گرفته است.
چه خبر ازقراردادها؟
این مقام مسئول در “وپسا” در مورد قراردادهای کنونی شرکت گفت: در حال حاضر برای استفاده بیش‌ازپیش از توانایی مهندسی، امکانات فیزیکی مجموعه (کارخانه اصفهان) و گسترش سبد خدمات، شروع به تولید تجهیزات برج‌های پتروشیمی نمودیم. قرارداد کنونی مجموعه در حال حاضر منوط به قطعات اینترنال و اکسترنال تاورهای پتروشیمی لاوان می‌باشد. همچنین بر پایه دانش مهندسی موجود در گروه در حال مذاکره با چند شرکت برای عقد قرارداد سنجش ریسک (Risk Assessment) برای قراردادهای EPC در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی هستیم.
وی با اشاره به برگزاری مجمع شرکت در روز های گذشته در خصوص زمان‌بندی پرداخت سود آن گفت: وجود هزینه‌های قابل‌توجه غیر نقد ازجمله استهلاک جرثقیل‌ها موجب بهبود سال‌به‌سال جریان نقد آزاد شرکتی (FCFF) شده است، لذا به‌عنوان معدود شرکت‌هایی شناخته می‌شویم که از فردای مجمع شروع به پرداخت سود تمامی سهامداران حقیقی خود می‌نماییم. همچنین به‌منظور کاهش نوسانات سودهای نقدی، استفاده از سود انباشته همواره راهکار همیشگی پیشنهادی هیات مدیره به مجمع صاحبان سهام می‌باشد.
منبع:بورس24
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *