رئیس شورای رقابت: طرح رگولاتوری صنعت پتروشیمی به مجلس ارائه شد

رئیس شورای رقابت از ارائه طرحی برای ایجاد رگولاتوری صنعت پتروشیمی به مجلس خبر داد و گفت: رگولاتوری به نفع اقتصاد کشور است.

به گزارش شانا، رضا شیوا صبح امروز (چهارشنبه، ۱۰ آبان ماه) در بیست و نهمین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی به سابقه ۱۰۰ ساله رگولاتوری (نهاد تنظیم کننده مقررات) اشاره کرد و افزود: رقابت میان صنایع سبب ایجاد انگیزه می شود اما به شرط آن که رقابت سالم باشد تا بهره وری و ابتکار عمل بالا رود.

وی با بیان این که در رگولاتوری، دولت نباید تصمیم گیر باشد چون دلسوز است، یادآور شد: ۱۲۰ کشور در دنیا صاحب رگولاتوری خاص خود هستند بنابراین رگولاتوری باید بومی هر منطقه و کشور باشد.

شیوا با اشاره به این که در رگولاتوری افرادی متخصص و مستقل باید حضور داشته باشند که به نهادی وابسته نباشند، تاکید کرد: شورای رقابت تسهیل‎گر اتفاقات  ضد رقابتی است.

رئیس شورای رقابت به راه اندازی کارگروه پتروشیمی در این شورا اشاره کرد و با بیان این که، خانم شاهدایی همکاری کامل با شورای رقابت برای حل مشکلات دارد، ادامه داد: استقلال در تصمیم گیری، بودجه، ساختار، تخصص اعضا و همکاری دیگر نهادهای مرتبط از شروط موفقیت در رگولاتوری است.

به گفته وی، رگولاتوری می تواند قدرت تنبیه هم داشته باشد تا موثر واقع شود؛ حتی می تواند زیر نظر شورای رقابت هم نباشد.

رئیس شورای رقابت با اشاره به این که ترکیبات مختلفی از افراد متخصص و مستقل باید در نهاد رگولاتوری حضور داشته باشند، گفت: تداخل در وظایف رگولاتوری با عملکرد جاری وزارتخانه‌ها می تواند سبب به  وجود آمدن چالش در ایجاد رگولاتوری شود.

وی از ارائه طرحی برای ایجاد رگولاتوری صنعت پتروشیمی به مجلس خبر داد و گفت: در این طرح، ترکیبی در نظر گرفته شده است که وزیر نفت نیز حضور خواهد داشت.
شیوا تصریح کرد: رگولاتوری به نفع مملکت و اقتصاد کشور است.

گفتنی است، بیست و نهمین اجلاس مدیران عامل صنعت  پتروشیمی در مشهد مقدس در حال برگزاری است.

منبع:شانا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *