پتروشیمی نوری عنوان مرکز برتر تحقیق و توسعه را به دست آورد

  • واحد پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی نوری عنوان مرکز برتر تحقیق و توسعه، بخش صنعت ، معدن و تجارت را کسب کرد.
  • به گزارش شانا، پنجمین جشنواره پژوهش و فناوری کشور از سوی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت ، معدن و تجارت در سالن خلیج فارس واقع در نمایشگاه بین المللی تهران با هدف تقدیر از برترین‌های پژوهش و فناوری کشور در بخش صنعت ، معدن و تجارت و با حضور مدیران و کارشناسان شرکت های فعال در این حوزه برگزار شد.

    واحد پژوهش و فناوری پتروشیمی نوری، از د‌ی‌ماه سال ۱۳۹۰ به‌طور رسمی آغاز بکار کرد و از همان ابتدا، هدف گذاری خود را بر انجام پروژه های پژوهشی مشتری محور پایه ریزی کرد. به این معنی که براساس تنگناهای شرکت، در بخش‌های مختلف اقدام به تعریف، تصویب و اجرای پروژه های پژوهشی مختلف کرد.

    از مهمترین پروژه های پژوهشی شرکت پتروشیمی نوری شیرین سازی و بازیافت گازهای ترش ارسالی به فلر، بومی سازی و ساخت صنعتی ٢ نمونه کاتالیست مهم در زمینه تولید آروماتیک‌ها و حذف الفین‌ها، پروژه اصلاح مشعل کوره واحد هیدروژناسیون بنزین پیرولیز که منجر به کاهش ١٨ درصد مصرف سوخت کوره مورد نظر شد،اجرای پروژه پژوهشی مطالعات فنی – اقتصادی تولید ترکیبات ارزشمند از برش سبک مجتمع که منجر به احداث واحد U-۹۷۰ شد و انجام پروژه های پژوهشی در زمینه پایش و مطالعه نحوه انتشار آلاینده های مختلف و روشهای حذف آلاینده ها اشاره کرد.

    واحد پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی نوری  سال ۱۳۹۲ به‌دلیل اجرای پروژه های هدفمند پژوهشی ، از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی مورد تقدیر قرار گرفت و امسال این مرکز پژوهشی، در سطح ملّی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در کنار شرکت‌های بزرگی همچون فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت تهران و شرکت تولیدی صنعتی فراسان به عنوان مرکز پژوهشی برتر در بین واحدهای صنعتی و معدنی کشور انتخاب شد.

 

 

 

منبع http://www.shana.ir
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *